Een school starten in Coronatijd

We hebben een bijzondere tijd achter de rug: een tijd lang hebben alle leerlingen thuis les gehad en nu gaan de basisschoolleerlingen weer allemaal gelijktijdig naar school. In het voorgezet onderwijs krijgen de leerlingen op dit moment gedeeltelijk online les en gedeeltelijk live-onderwijs.

Het komend schooljaar willen we natuurlijk heel graag met z’n allen in ons nieuwe gebouw aan de Ruimzichtlaan starten met live-onderwijs. Aan ons gebouw zal het niet liggen: daar is plaats genoeg voor 210 brugklasleerlingen, want het gebouw is berekend op 700-800 leerlingen. Voldoende ruimte dus om afstand te bewaren als dat nodig is.

We hopen natuurlijk ook dat we mogen starten met volledige groepen binnen de leergebiedruimtes en vaklokalen. Maar we zullen ons moeten houden aan de maatregelen die aan het begin van het schooljaar gelden vanuit de overheid. Op 24 juni neemt het kabinet een principebesluit over verdere openstelling op basis van advies van het Outbreak Management Team.

Het kan zo zijn dat er gedurende de zomer nieuwe informatie komt over lesgeven in coronatijd en de omgang met elkaar. Mocht die informatie van invloed zijn op de start van het schooljaar, dan ontvangt u in de week van 24 augustus een bericht van ons over wat dat betekent voor onze schoolstart.